wai kontrast
System Kierowania Nieletnich

System Kierowania Nieletnich

Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy Kruszwica

Dane teleadresowe
ul. Kujawska 20
88-150 Kruszwica
Telefon: 52 353 47 56 Fax: 52 353 47 56
e-mail: mowkruszwica.powiat@wp.pl
http://mow-kruszwica.weebly.com


Dane organizacyjne

Dyrektor: Ilona Dybicz

Rodzaj placówki: publiczna
Organ prowadzący: Starostwo Powiatowe w Inowrocławiu
Przeznaczenie: Dla dziewcząt
Typ: resocjalizacyjno-rewalidacyjna

Zawody:

  • Kucharz
  • Baza lokalowa

    Kruszwica jest położona w południowej części województwa kujawsko-pomorskiego w powiecie inowrocławskim nad jeziorem Gopło. MOW usytuowany jest w spokojnej części miasta, w centrum osiedla Zagople. Szkoła i internat znajdują się w jednym budynku. Pracownie szkolne wyposażone są w pomoce dydaktyczne oraz sprzęt multimedialny. Uczennice realizują program praktycznej nauki zawodu w odpowiednio wyposażonej pracowni gastronomicznej znajdującej się w przyległej, zaprzyjaźnionej szkole.
    Liczba osób w pokojach: pokoje 2 i 3 - osobowe z łazienkami
    Zaplecze gastronomiczne: kuchnia, stołówka, pracownia kulinarna
    Zaplecze sportowe: boisko, siłownia, hala sportowa, rowery, stoły do gry w tenisa stołowego, piłkarzyki
    Zaplecze kultoralno-oświatowe: MOW posiada świetlicę wyposażoną w sprzęt multimedialny (tv, konsola do gier) oraz zestaw gier planszowych. Placówka dysponuje również podręcznym księgozbiorem usytuowanym we własnej bibliotece ze stanowiskiem komputerowym z łączem internetowym. W MOW ponadto znajduje się pracownia komputerowa, sale przeznaczone do zajęć rewalidacyjnych w tym sala "doświadczania świata". Placówka dysponuje radiowęzłem.

    Oferta edukacyjna i wychowawcza

    1. V, VI klasa Szkoły Podstawowej - klasa integracyjna dla dziewcząt z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i normą intelektualną. 2. VII klasa Szkoły Podstawowej - klasa integracyjna dla dziewcząt z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i normą intelektualną. 3. VIII klasa Szkoły Podstawowej - klasa dla dziewcząt z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. 4. VIII klasa Szkoły Podstawowej - klasa dla dziewcząt z normą intelektualną. 5. Branżowa Szkoła I Stopnia dla absolwentów szkoły podstawowej- I klasa integracyjna dla dziewcząt z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz normą intelektualną - zawód: kucharz 6.Branżowa Szkoła I Stopnia dla absolwentów szkoły podstawowej- II klasa integracyjna dla dziewcząt z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz normą intelektualną - zawód: kucharz. 1. Zajęcia specjalistyczne wynikające z rozporządzenia MEN o udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej: a) korekcyjno – kompensacyjne (organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się), b) logopedyczne (organizuje się dla uczniów z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych), c) rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne (socjoterapia – organizuje się dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym), d) zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu prowadzą nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych i specjaliści (organizuje się w celu wspomagania odpowiednio uczniów lub słuchaczy w podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych, przy wykorzystaniu aktywnych metod pracy), e) porady i konsultacje prowadzone przez nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów. 2. Zajęcia rewalidacyjne – zespół działań wychowawczych, edukacyjnych i terapeutycznych mających umożliwić wychowankom niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim jak najpełniejszy rozwój i przystosowanie do życia w normalnym środowisku. Należą do nich zajęcia z zakresu m.in.: a) usprawniania opóźnionych i zaburzonych funkcji poznawczych: pamięci, kojarzenia, myślenia logicznego, myślenia przyczynowo – skutkowego, myślenia arytmetycznego, koncentracji uwagi, b) usprawniania zaburzonych funkcji percepcyjno – motorycznych: spostrzegawczości, analizy i syntezy wzrokowej, organizacji przestrzenno – wzrokowej, funkcji słuchowo – językowych, sprawności manualnej, c) stymulowania funkcji orientacyjno – poznawczych: zasób wiadomości ogólnych, procesy wnioskowania, umiejętności tematycznego wypowiadania się, d) doskonalenia umiejętności szkolnych: czytania, pisania i liczenia, e) zwiększenia kompetencji komunikacyjnych, f) kształtowania zaradności życiowej.
    Informacja o realizowanych w placówce programach np. profilaktycznych:
    Realizowany w placówce Program Wychowawczo - Profilaktyczny zawiera koncepcję działań wychowawczo – profilaktycznych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym dla Dziewcząt w Kruszwicy i jest wynikiem reakcji na bieżące potrzeby oraz zagrożenia środowiska. Jego założeniem jest wspomaganie wychowanek w osiąganiu wszechstronnego rozwoju, kształtowanie ich postaw, umożliwianie korygowania deficytów w celu optymalizacji ich osiągnięć edukacyjnych oraz zapobieganie zagrożeniom poprzez profilaktykę, przeciwdziałanie istniejącym zagrożeniom i wsparcie uczniów w trudnych sytuacjach. Podejmowane przez wychowawców działania spowodować winny budowanie poczucia własnej wartości wychowanek, szanowanie godności osobistej, propagowanie zdrowego stylu życia, eliminowanie zachowań społecznie nieakceptowanych.
    Informacja o realizowanych w placówce zajęciach pozalekcyjnych (koła zainteresowań):
    * zajęcia olimpijskie (zajęcia mające na celu promowanie idei współczesnego olimpizmu poprzez spotkania wybitnymi olimpijczykami, promowanie zdrowego stylu życia, rozwój umiejętności i zdolności w różnych dyscyplinach sportowych), * zajęcia sportowo - rekreacyjne (zajęcia mające na celu uspołecznienie poprzez przeżywanie indywidualnych i grupowych sukcesów, postawa uczciwości i zasada fair play, dbałości o zdrowie), * zajęcia sportowe z aerobiku (zajęcia ruchowe mające na celu poprawę kondycji fizycznej, zapewniające zachowanie równowagi psychicznej, rozwijanie aktywności fizycznej jako stylu życia i bycia), * zajęcia regionalno – ekologiczne (zajęcia kształtujące świadomość obywatelską oraz więzi z krajem ojczystym oraz regionem, tworzące klimat miłości i szacunku do ojczyzny, rodziny i rówieśników słabszych i potrzebujących). * zajęcia plastyczno – rękodzielnicze (zajęcia motywujące do twórczego działania, poznawania nowych technik plastycznych, zdobywania umiejętności zastosowania różnych środków wyrazu plastycznego, kształtowania umiejętności współdziałania w zespole, rozwijania samodzielności, wytrwałości, planowania), * zajęcia dekoratorsko – artystyczne (zajęcia usprawniające czynności manualne, pobudzające wyobraźnię i wyzwalające inicjatywy twórcze), * zajęcia teatralne (zajęcia mające na celu dostarczenie przeżyć estetycznych: kształtowanie wrażliwości emocjonalnej, nauka wyobraźni i koncentracji, wzmacnianie poczucia własnej wartości, kształtowanie odpowiedzialności, kreatywności i aktywności twórczej, rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania w zespole, rozpoznawanie zainteresowań i potrzeb kulturalnych dziewcząt, współpraca i promocja ośrodka w środowisku), * zajęcia kulinarne (zajęcia mające na celu systematyzowanie wiedzy i nabywanie nowych umiejętności z zakresu racjonalnego odżywiania się), * zajęcia taneczne (zajęcia mające na celu nabywanie umiejętności relaksacyjnych poprzez ćwiczenia muzyczno - ruchowe i improwizacje do wybranej muzyki), * zajęcia ogrodnicze (zajęcia mające na celu uwrażliwienie wychowanek na problemy ochrony przyrody, kształtowanie właściwej postawy wobec środowiska przyrodniczego, nabywanie umiejętności praktycznych przydatnych w pracy w ogrodzie), * zajęcia czytelnicze (zajęcia mające na celu propagowanie wśród wychowanek czytania, ćwiczenie technik czytania, rozwijanie umiejętności słuchania, poszerzanie wiedzy ogólnej) WOLONTARIAT DRUŻYNA HARCERSKA
    Doradztwo edukacyjno-zawodowe:
    Zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu prowadzą nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych oraz specjaliści (organizuje się w celu wspomagania odpowiednio uczniów lub słuchaczy w podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych, przy wykorzystaniu aktywnych metod pracy).