wai kontrast
System Kierowania Nieletnich

System Kierowania Nieletnich

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii

Dane teleadresowe
Bystrzyca Górna 48, 58-114 Lubachów

Telefon: 74 850 99 50 Fax: 74 850 99 50
e-mail: sekretariat@zps.edu.pl
zps.edu.pl


Dane organizacyjne

Dyrektor: Dorota Pajęcka

Rodzaj placówki: publiczna
Organ prowadzący: Starostwo Powiatowe w Świdnicy
Przeznaczenie: Dla chłopców
Typ: socjoterapeutyczna

Baza lokalowa

- pracownia informatyczna - biblioteka –centrum multimedialne - pracownia ZEFIR-jedyna pracownia modelarska w Polsce w tego typu placówkach w pełni wyposażona w narzędzia, wychowankowie tworzą tu balony i samoloty - gabinety specjalistów do terapii - pracownie przedmiotowe (2 wyposażone w tablice interaktywne) - wyremontowana sala gimnastyczna - świetlice z nowymi meblami i sprzętem RTV - aneks kuchenny w pełni wyposażony w sprzęt AGD
Liczba osób w pokojach: 3-4 osoby
Zaplecze gastronomiczne: - kuchnia wraz ze stołówką - na terenie internatu didatkowo aneks kuchenny w pełni wyposażony w sprzęt AGD
Zaplecze sportowe: - boisko szkolne
Zaplecze kultoralno-oświatowe: - pracownia informatyczna - biblioteka–centrum multimedialne - pracownia ZEFIR-jedyna pracownia modelarska w Polsce w tego typu placówkach w pełni wyposażona w narzędzia, wychowankowie tworzą tu balony i samoloty - pracownie przedmiotowe (2 wyposażone w tablice interaktywne)

Oferta edukacyjna i wychowawcza

W Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii przebywają wychowankowie od 4 klasy szkoły podstawowej do ukończenia gimnazjum. Od trzech lat przyjmujemy wychowanków do 4 klasy szkoły podstawowej, jako jedna z dwóch placówek w Polsce. Szkoła podstawowa to 2 oddziały – łączona klasa 4 i 5 oraz klasa 6. Gimnazjum to dwie klasy 1, klasa 2 i klasa 3. W MOS mamy 6 grup wychowawczych po 12 wychowanków.
Informacja o realizowanych w placówce programach np. profilaktycznych:
1. Program „Promocja zachowań prospołecznych”; 2. Szkolny program walki z nikotynizmem; 3. Profilaktyka uzależnień w ramach zajęć psychologicznych; 4. Szkolny program profilaktyczny „Zmieniam się na lepsze” którego głównym celem jest zmiana w sferze hierarchii wartości, podniesienie poziomu ich dojrzałości społecznej, emocjonalnej i moralnej. Redukcja zachowań agresywnych i autoagresywnych, kształtowanie umiejętności zastępowania agresji konstruktywnymi sposobami reagowania, kształtowanie postawy świadomej rezygnacji z używek, wyboru sposobu życia zgodnego z zasadami higieny psychicznej, kształtowanie społecznie akceptowanych wzorów zachowania. 5. Program edukacyjno-wychowawczo-resocjalizacyjny „Street art sztuka ulicy”. 6. Program edukacyjno wychowawczy-BĄDŹMY LEPSI. 7. Program zajęć socjoterapeutycznych realizowany przez psychologów 8. Szkolny program wychowawczy 9.Program zajęć biblioterapeutycznych 10.Programy zajęć socjoterapeutycznych i profilaktycznych dla każdej grupy wychowawczej realizowane przez wychowawców grup
Informacja o realizowanych w placówce zajęciach pozalekcyjnych (koła zainteresowań):
- Muzykoterapia. - Biblioterapia. - Zajęcia rekreacyjno-sportowe. - Zajęcia warcabowo –szachowe. - Zajęcia kulinarne. - Zajęcia savoir vivre. - Zajęcia plastyczne. - „Można żyć inaczej” – program przeciwko agresji. - Zajęcia rekreacyjne. - Profilaktyka przemocy i uzależnień. - Prace użyteczne na terenach zielonych placówki. - Muzykoterapia „ Z muzycznego notesu”. - Profilaktyka uzależnień. - Prace na rzecz społeczności lokalnej. - Zajęcia modelarskie. - Zajęcia turystyczne. Zajęcia z BHP przy pracach różnymi narzędziami. Edukacja do pracy. Zajęcia politechniczne. Podstawy prac stolarskich, malarskich i konserwatorskich. Profilaktyka agresji. Zajęcia sportowo rekreacyjne. Sekcja pięściarska we współpracy z Polonią Świdnica. Teatralno- plastyczne. W ramach uatrakcyjniania oferty placówki uczniowie wyjeżdżają na mecze piłki nożnej ŚLĄSKA WROCŁAW w ramach programu kształtowania właściwych postaw kibiców. Wszyscy wychowawcy prowadzą zajęcia z socjoterapii przez cały rok szkolny. W placówce działa również koło przyjaciół biblioteki. W placówce działało koło harcersko-turystyczne i filmowe, które w tym roku zawiesiły swoje działanie ze względu na urlopy macierzyńskie wychowawczyń prowadzących.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe:
Nadrabianie zaległości szkolnych i realizowaniu kształcenia po usamodzielnieniu dzięki współpracy z doradcą zawodowym, CKZ, Poradnią, Powiatowym Urzędem Pracy.